Artist talk: När rötter bränns

Välkommen till ett Artist talk i utställningen När rötter bränns - en del i evenemanget Craft Days!

Evelina Hedin, internationell koordinator på Konsthantverkscentrum, leder ett samtal med curatorerna, Åsa Dybwad Norman och Frida Hållander samt konstnären ben-hui grâce wu. Där de vänder och vrider på begreppet Vad händer när rötter bränns? Identitet, ursprung och det textila materialets betydelse.

Samtalet är är baserat på utställningen När rötter bränns som visar verk av nio samtida textilkonstnärer som tillsammans med ljud- och bildmaterial från Textilmuseets arkiv skapar en dialog mellan de samtida konstnärskapen och museets rika historia.

Evenemanget arrangeras i samband med Craft Days - se progammet här! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Fri entré till Textilmuseet under Craft Days Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. 2-5 maj!

Craft Tour

Välkommen att boka en plats på Craft Tour! Besök Nääs Konsthantverk och Boy Konsthall innan slutdestinationen Textilmuseet. Resan startar och slutar i Göteborg. Läs mer här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.