Tekstiilisokki!

Voitko kuvitella maailmaa, jossa ei olisi tekstiilejä? Ilman tekstiilejä maailma saisi sokin – nimittäin tekstiilisokin.
Tekstiilisokki! on värikäs ja voimakaskuvioinen tekstiilinäyttely. Jos luulet, että kyse on pelkästään vaatteista ja kodin sisustuksesta, koet aimo yllätyksen.

Useimmat liittävät tekstiilit kotimiljööseen ja vaatteisiin. Näyttelymme pyrkii antamaan uusia ahaa-elämyksiä. Tekstiilituotteita on kaikkialla, ja tekstiiliala on laajempi, kuin mitä useimmat luulevatkaan. Näyttelyssä annamme kuvan siitä, mitä mahdollisuuksia materiaali antaa. Yhteiskunnassamme on tuskin yhtään aluetta, missä ei käytettäisi tekstiilejä: niitä käytetään sairaanhoidossa, armeijassa, auton valmistuksessa, urheilussa ja musiikkialalla. Jopa astronautit ovat avaruusmatkoillaan riippuvaisia tekstiileistä.

Tervetuloa tekstiilien maailmaan!