Modeshow: personligt, funktionell och hållbart

En modeshow med syfte att visa personligt, hållbart och funktionellt mode för alla. Medlemmar i funktionshinderföreningar medverkar som modeller och går catwalk.

Mellan 12–15 modeller kommer att visa kläder utifrån intresse, funktion och det man vill visa upp. Kvällens båda programvärdar presenterar alla modeller och eventet.

Kvällen inleds med att kvällens alla gäster får möjlighet att besöka Textilmuseet och titta på utställningarna. Därefter bjuds på dryck och snittar och att ta plats och lyssna till när Textilhögskolan och Högskolan i Borås presenterar och visar sin forskning som genererat funktionella kläder. Sedan presenterar Textilmuseet sin verksamhet och ger information om aktiviteter och utställningar. Under kvällen görs en mingelpaus för att kunna få möjlighet att ställa frågor till medverkande partners. Efter pausen kommer kvällens 15 modeller att gå catwalk och fotografering sker.

Under eventet kommer medlemmar från funktionshinderföreningar, samverkanspartners och volontärer att finnas på plats för att ge en hjälpande hand samt att alla medverkar till att genomföra en festlig och rolig kväll.

Under eventet vi kommer att ta bilder.

Medverkande

Textilmuseet, Textilhögskolan, Högskolan i Borås Ge Ting, Almås gymnasium, Bergslena gymnasium, Myrorna, Röda korset, FiB, FUB, Funktionsrätt med flera

Almås gymnasium medverkar med styling och makeup.

Stort tack till alla medverkande!