Stängt idag

Craft & Couture

Sommaren 2023 har studenter från Textilhögskolan skapat unika plagg under handledning av Louise Xin, med kostymer från Kungliga Operan som material.

Varje student har haft sitt eget utvalda tema med inspiration från verk i operahistorien. Resultatet är 13 unika kreationer, varav Louise Xin skapat en final piece. De olika plaggen visades under en exklusiv visning i Guldfoajén på Kungliga Operan den 7 september 2023. Nu ska kreationerna ställas ut på Textilmuseet.

Medverkande designers: Louise Xin, Carolina Sardal Jerhov, Miriam Scheller och Luiza Bachofer.

Utställningen är ett samarbete mellan Kungliga Operan, Textilhögskolan, Textile Fashion Center och Textilmuseet.

Podier och montrar är dekorerade med tapeter från belarteSTUDIO. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Foto: Emma Grann, Kungliga Operan

Detta är en pop up -utställning!

En utställning i mindre format som presenteras utanför Textilmuseets utställningshallar.

OnsdagStängt
Fredag12-17